vineri, 4 decembrie 2009

de ce bem coca-cola


stim ca ne face rau. probabil cam tot atat de rau ca tigarile, sexul in exces (dar asta iti lasa hainele mai frumos mirositoare. desi, s-ar putea sa nu. depinde de persoana si de tipul sexului. pana la urma, ce inseamna sex in exces? ma rog, divaghez), mancarea prea sarata, prea grasa, prea, prea, prea, alcoolul (ciudat ca-l pun atat de la urma. ciudat pentru mine, pentru ca ma folosesc frecvent de el. sau poate doar mi se pare). revenind la subiectul ales (inca nu stiu care e ala), de ce bem coca-cola si ne folosim de varii stimuli pentru a ne agresa corpul, stiind ca ne fac rau? tocmai de-asta, pentru ca stim (mai rar am vazut oameni care sa bea cu atata zel un suc de mere in loc de apa)! pentru ca undeva in noi avem nevoie sa ne facem rau, sa ne lasam descoperiti, sa suferim, sa cerem ajutorul altora pentru rezolvarea neputintelor noastre, sa cautam in jur tot ce avem in noi fara sa ne dam seama de asta. de-asta am eu nevoie acum de seriale si filme siropoase, de iubiri imposibile si cuvinte frumoase. nevoia de compensare in imaginar este extrem de mare cand am impresia ca in realitate sunt frustrata. de fapt, chiar sunt. tot cautand in exterior emotii, fericiri, impliniri, experiente, program plin, preocupari cat mai diverse, extraordinare, formidabile, structurante de-a dreptul pentru personalitatea mea avida de noutate si fantastic, pierd din vedere esentialul: ca de fapt si de drept, eu ma am pe mine. si am nevoie, mai presus de toate, sa ma accept pe mine asa cum sunt. se ma las in bataia vantului, asa cum imi vine de fapt natural sa fac. ce se poate intampla? ca opunandu-ma din rasputeri acestei tendinte nehotarate nu m-a ajutat foarte mult. chiar deloc. ce s-o tot resping? e parte din mine. as putea mai bine sa o iau de manuta si sa vad unde ma duce. o stii ea ceva. dar de ce bem coca-cola? pentru ca e dulce si bun, roade ficatul in timp, in cantitati industriale afecteaza cam tot ce esti. si uneori e exact ce am nevoie pentru a-mi satisface pofta. este raul minim voit care subliniaza slabiciunea umana si placerea vinovata intr-un fel in care niciun alt lichid, oricat de nesanatos ar fi, nu o face. bine, poate doar cafeaua bine facuta, cu multa frisca si cantitatea optima de zahar. dar prefer cola, cu bulele ei nocive.
iar pepsi? doar daca n-au cola (vorba unui film ce se intrevede a fi dragut - the invention of lying).

photo by Silviu

Niciun comentariu: